בית הלל ובית שמאי "בית הלל" ו״בית שמאי״ – שני בתי מדרש שמהם יצאה תורה והוראה לבית ישראל עפ״י התורה
הגה״ח הרב דוד־מאיר דרוקמן שליט״א, רבה של קרית מוצקין ורב קהילת חב״ד בקריות, מעלה זכרונות שפרטיהם כמעט לא התפרסמו עד
בגדר אמירת סדר קרבן פסח אמירת ׳סדר קרבן פסח׳ בערב חג הפסח אחרי תפילת מנחה, שונה מאמירות שאנו אומרים אודות
כוחו של צדיק הדור י״א ניסן הינו יום הולדתו של הוד כבוד־ קדושת אדמו״ר מליובאוויטש, בשנת תרס׳׳ב. אחד־עשר בחודש הגאולה.
" לא מת משה" "מה להלן עומד ומשמש אף כאן עומד ומשמש" השימוש במושג "חי וקיים" ביחס לצדיקים נעשה אקטואלי
שלושת התקופות שלוש דרגות הן בגילוי שם הוי׳ בעולם: א) גילוי שם הוי' בעולם על־ידי אברהם אבינו אשר על־ידי שקיים
מסע הגאולה בשיחת קודש של הרבי (ש״פ וארא, כ״ח טבת, מבה״ח שבט) מחלק הרבי את תולדות חייו ונשיאותו של כ׳׳ק
ישראל בטח בה' מידת הביטחון שאדם משתמש בה לעבודת ה', מבוססת על האמונה בקב״ה שהוא בורא העולם ומנהיגו ברצונו הטוב
הנסיעה לרבי בעיניו של חסיד בשעת התוועדות חסידית "כטוב לב המלך ביין", נוהג היה המשפיע הנודע, איש מסירות הנפש הגה״ח
"ונתנה תוקף" תפילה "ונתנה תוקף" נקראת כך, כיון שתוכנה קשור עם ה׳תוקף׳ דכל המחזור כולו, ועם ה׳תוקף׳ דכל
הביכורים של הקב"ה חז״ל אומרים שבני־ישראל נקראים ׳ביכורים׳ כמו שכתוב "כביכורה בתאנה בראשיתה ראיתי אבותיכם", ו׳׳קודש ישראל לה׳ ראשית תבואתה״
אמונה ובטחון מספר המשפיע הרה״ח ר׳ מענדל פוטרפס: באחת העיירות חי לו יהודי פשוט, שלא היה למדן גדול ולא חכם
המשחק בקשת בעבודת ה׳ מנהג ישראל תורה היא: ידוע המנהג שנהגו ב"חדרים", שילדי תשב״ר היו יוצאים לשדה ומשחקים שם
הלימוד מחיש הגאולה במחציתו השניה של האלף השישי, דהיינו משנת ה׳ אלפים ת"ק ואילך והחל אורו של משיח להתנוצץ בעולם,
אות הפתיחה של הגאולה מפורסמת הוראתו של הרבי ללמוד ענייני גאולה ומשיח בכל חלקי התורה בכדי להתכונן לגאולה שבפתח. והנה,
העולמות ולבושי הנפש המחשבה הדיבור והמעשה נקראים "לבושים", לפי שאינם אלא כלי ביטוי לבטא את הנפש, שעל ידם באים כוחות
הגאון הגדול רבי אהרון הלוי סולוביצ׳יק זצ׳׳ל הגאון הגדול רבי אהרון הלוי סולוביצ׳יק זצ׳׳ל נולד בעיירה חסלאוויטש שברוסיה הלבנה
"המלך יעננו ביום קראנו" לאחרונה מתפרסמים יותר ויותר סיפורים בדפוס ובכלי התקשורת, על תשובות שמימיות, המתקבלות באמצעות ספרי ה״אגרות קודש״
לא מת משה איתא בגמרא (סוטה י"ג ע״ב): "לא מת משה", ולומדים זאת בגזירה־שווה מהפסוק (דברים ל"ד ה')"וימת שם משה",
ג' תמוז בתורת הרבי "ג׳ תמוז הוא היום אשר בו יצא כ׳׳ק מו׳׳ח אדמו׳׳ר (הריי׳׳צ) ממאסרו (בשנת תרפ׳׳ז), בתנאי אשר
הרמב"ם מגלה אלוקות בשנה זו מלאו עשרים שנה לתקנת לימוד הרמב״ם. ומה יותר מתאים מלהתייחס לכך, בסמיכות לערב פסח, יום
בארה של מרים בצאת בני ישראל ממצרים, עת צמאו למים, ציוה ה׳ למשה לקחת את המטה ולהכות בו בצור
עבודת התפילה נמשך גם בתורה א. מבואר בתניא (קונטרס אחרון, קנ"ה א) שהטעם לכך שעל־ידי תפילה נמשך אור איך סוף
כלי נגישות