״ראיית פני צדיק" בקשר למה שפרסמתם בגליון תמוז האחרון בענין ״ראיית פני צדיק״, ראוי לציין למאמרו המאלף של הגרח״י אייזנבך
הספר המהודר המונה 226 עמודים, המוגשים בעריכה מעולה, מקיף פרקים ממאות שיחות הרבי בענין המצב הבטחוני והסכנה שבמסירת שטחי ארץ־ישראל.
מה הענין בזה לחזור את מאמר החסידות בעל־פה דוקא, על־פי הזיכרון, ולא בתור שיעור מתוך הכתב! מעלה נפלאה יש בכך
אחד הטעמים מדוע שאין מזכירים ראש־חודש בתפילות ראש־השנה,הוא: "לערבב השטן, שלא ידע שהיום הוא ראש־חודש תשרי (ולא יבוא לקטרג)" (שו״ע
הגאון זצ״ל ראה ברבי את מנהיג הדור, הדואג לכל יהודי בכל קצוי תבל. דיבר בכל הזדמנות על גדולתו של הרבי
הצדיק רבי ישראל בעש׳׳ט לפני התגלותו היה צדיק נסתר. בקשר להתגלותו כותב אליו רבי אדם בעל־שם: פעם אחת בשבת־קודש בעת קריאת
אהרן היה הכהן הגדול מאחיו. היה אחיו של משה רבנו שהיה גואל ראשון, בן עמרם ־ שהיה נשיא הדור לפני
קראתי את סדרת מאמריו המאלפים של הרה״ג ר׳ אברהם ברוך פבזנר שליטי"א בגליונות "פנימיות", בנושא מענה מלך המשיח לבעש״ט הק׳
הספר המהודר ״פניני גאולה״ – הכולל פנינים מתורת הרבי מליובאוויטש בנושא הגאולה האמיתית והשלמה, יצא־לאור בשנת ה'תשנ״ג והתקבל בהתלהבות רבה.
איתא בספרי על־הפסוק "כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך " (דברים, כ"ב,ח'): ״בית – לרבות היכל", היינו שהמעקה שעל
שאלה: בשנה״ל הבעל׳׳ט אכנס ללמוד בישיבת ״תומכי תמימים״, ואבקש לברר את הנוהג בתומכי תמימים לחזור בעל ־ פה מאמרי חסידות
הגאון ז”ל סיפר בשם אביו רבי יעקב משה ז׳׳ל, כי כשהיה הרבי בן ח״י שנים, נזדמן שהתגורר במשך תקופה מסוימת
מי שלא זכה לאורה של משנת החסידות, יש שהשקפתו על גדלות ה', מושתתת על ידיעתו בנפלאות הבורא, בבחינת מה רבו
”הפך בה והפך בה דכולא בה". כמו שברור לכל מי שמצוי אצל תורתו של רבנו נשיאנו, שהגאונות שבה מקיפה את
שאלה: בבקשה לבאר מה הטעם שמפיצים כל־כך את תמונתו של כ״ק אדמו״ר מליובאוויטש בכל צורה ובכל מקום? תשובה: ראיית
י”ב ־ י״ג תמוז – הם ימי חג גאולת כ״ק אדמו׳׳ר מוהריי״צ זי׳׳ע, מגלותו בעיר קסטרומה, לפני שבעים שנה בדיוק.
נתבאר בחסידות בנוגע לענין הנסיונות, שהניצוץ האלקי שבנסיון הוא בהעלם והסתר גדול ביותר, ועד שהוא כמו ש״חתיכה עצמה נעשית נבילה”, אבל
אל"ף – אלופו של עולם האות א׳ היא האות הראשונה במערכת האותיות של לשון הקודש, אשר שרשן במערכת ה"אותיות"
{ישיבה קטנה "תורת אמת" – מאת Yoninah – נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39885772} קראתי בענין
תורת כ״ק אדמו״ר נשיא דורנו, תורת אשכולות היא, שהכל בה, כולל הכל ועוסקת בכל. ומשום כך רבו הליקוטים ממנה,
סיפר ר׳ יעקב גרינברג בהתוועדות חסידית, בבית חב״ד שבמיאמי ־ ביטש – פלורידה: ”לא היה לי שום קשר לחב׳׳ד. למרות
שאלה: ידוע ומפורסם שכאשר מורנו הבעש״ט הקדוש שאל את המשיח (כאשר נכנס להיכלו בעת עליית הנשמה בר״ה שנת ה׳תק״ז)
החידוש הגדול בהפצת המעיינות חוצה, היה בכך שהחסידות על תורתה העמוקה והטמירה, החלה להשפיע אש קודש על היהודים ביבשת
שאלה: כשמזדמן לי להתפלל עם חסידי חב״ד, אני מתפלא כל פעם, על המנהג היוצא דופן, שהמגביה את הספר תורה
כלי נגישות