כתב הרמב״ם במורה נבוכים ח״ג (פי״ז): …״דעתנו ר״ל תורתנו …שההשגחה האלוקית באישי מן האדם לבד …אבל שאר בעלי חיים וכן
ידועים ומפורסמים דברי הרבי שעתה, בדורנו, נגמרה עבודת הבירורים, ומעתה, הרי לפי סדר הדברים צריך משיח צדקנו לבוא ולגאלנו
כותב כ׳׳ק מו״ח אדמו״ר, במאמרו ליום הסתלקותו, יו״ד שבט השי״ת: באתי לגני אחותי כלה, ואיתא במדרש רבה (במקומו) לגן
שאלה: מכיון שכבר עברו כמה שנים מפרסום בשורת הגאולה ״הגיע זמן גאולתכם״ ע׳׳י הרבי, היתכן שמכיון שכן, כנראה שחלפה
שמעתי סתם מקשן, ששאל על מנהג חסידים ואנשי מעשה, שמצויה אצלם תמונת רבם הצדיק, כמו שנאמר "והיו עיניך רואות את
בימי ההכנה וחיזוק ההתקשרות לנשיאנו הנצחי, לקראת יום קבלת הנשיאות – יו״ד שבט, כדאי שנתבונן במבט יסודי ומעמיק במהותו
כ' בטבת הוא יום ההילולא של הרמב״ם, וכ״ד בטבת הוא יום ההילולא של אדמו״ר הזקן בעל התניא והשולחן ־ ערוך.
שאלה: ראיתי בספרי חסידות אשר ״כשיוגמר בירור הניצוצות – אזי יבוא בן־דוד״. וגם שמעתי מצטטים בשם הרבי מליובאוויטש,
ציוה ה' בתורתו: ״ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם״1, והיינו, שפנימיות הכונה של הקב״ה בבריאת העולמות שנתאוה להיות לו ית׳ דירה
מאמר ראשון בסדרה: כידוע ומפורסם ביארו רבותינו נשיאינו כי המאסר והגאולה של ״י׳׳ט כסלו״ היו בעצם בבואה של מה שהתרחש
שאלות אין ספור נשאל הרבי בעניני רפואה, ותשובות אין ספור ענה. תשובות רבות נאמרו ב״יחידות״, או במעמדי "חלוקת הדולרים" לצדקה
ניסים ונפלאות וישועות בנוסח ״הנרות הללו״ נאמרו ג' לשונות: "הנרות הללו אנו מדליקין על התשועות ועל הניסים ועל הנפלאות״, אולם
בסמיכות ליום י״ט בכסלו – ראש השנה לחסידות חב״ד, יש לתת את הדעת על חשיבות עבודת ה׳ במוח ולב –
בגליון "פנימיות" שהתפרסם לאחרונה, פרסמתם ב"מכתבים למערכת", בענין קריאת שמע בזמנה, אשר המנהג פשוט, דכל שיודע שעקב ההכנות לתפלה, בלימוד
הספר ״עצות והדרכות בעבודת ה״׳, המלוקט ממכתבי הרבי מתוך סדרת ה״אגרות־קודש״ חלקים א־כ, יצא־לאור לקראת יום הבהיר יו״ד שבט ה׳תשנ״ג,
איתא בזהר (ח״א קי"ז,א'): ״ובשית מאה שנין לשתיתאה יתפתחון תרעי דחכמתא לעילא, ומבועי דחכמתא לתתא וכו'״. תרגום הקטע ללשון הקודש:
כתב רבנו הזקן בשולחנו (או׳׳ח סי' ש' ס"ג) בדיני סעודת מלוה מלכה: ״טוב לבשל בשר או דבר אחר במוצאי
שאלה: ראיתי בכמה וכמה בתי כנסת, שתלוי פלקט ישן ובו כתוב שכ״ק אדמו״ר מליובאוויטש מבקש לומר קודם התפילה "הריני מקבל
קראתי בעיון את ״דבר העורך" בענין שנת השלוש־מאות להולדת הבעל־שם־טוב, ויישר־כוח לכם על שאתם מעוררים בענין חשוב זה. .ברשותכם, הנני
הספר "לקוטי שיחות – חג הסוכות" הינו אוסף מתורת הרבי על חג הסוכות, משיחותיו, מאמריו, ואגרותיו. כמו בשאר הספרים שבסדרת
שלש מאות שנה לבעל שם טוב כל שנה וברכתה, כל שנה וייחודה. נתייחדה שנת ה“א תשנ״ח לבריאת העולם, בכך שהיא
שאלה: שמעתי על דרישת הרבי לקיים "עשה לך רב" , בבקשה לפרט מה כולל הרבי בדרישה זו המיוסדת על דברי המשנה?
בפרשה שבה נצטווינו על חג הסוכות (אמור, כג), נאמר פעמיים "ביום הראשון": א. "ביום הראשון מקרא קודש כל מלאכת עבודה
אדם הראשון מהמין האנושי (סוג המדבר), ואחרון בבריאת הנבראים שנבראו בששת ימי בראשית. בבריאתו כלתה מלאכת ה׳
כלי נגישות