שני ענינים באחדות ה׳: א. משלימה את מצות האמונה במציאות ה׳. ב. מצוה בפני עצמה, והיא האמונה באחדות ה', בנוסף
על הנאמר בסוף המגילה ״כי מרדכי היהודי וגו׳ ורצוי לרוב אחיו וגו' אומרים חז״ל (מגילה ט"ז ב') "לרוב אחיו", ולא
בני תורה רבים המסתופפים בחצרות חוגים – חסידיים למיניהם, מהרהרים לעצמם: ראינו מעלת החסידות על המוסר כמעלת הזהב על הכסף,
בקיץ תנש׳׳א ובחורף ה׳תשנ״ב, נשמעו מפי קדשו של הרבי, יותר ויותר דיבורים שמיימים אודות ביאת המשיח הקרובה מאד לבוא. ניצוצות
האמונה בה'. א. אמונה מלשון אמת, וענינה ההתאמתות בנפש המאמין – של הענין שבו מאמין. ב. אמונה שהוא לשון רגילות
שאלה: ״המתח המשיחי״ שחב״ד מכניסים, אין לו מקור! למה לא להסתפק ב"המתנה" לביאת המשיח במקום להחדיר בעם ״ציפיה דרוכה״ לבואו?
סח כ״ק אדמו׳׳ר מהוריי״צ מליובאוויטש: בנוגע למשיח צדקנו נאמר "והאמונה איזור חלציו". (ישעי׳ י"א). בפסוק כתוב ״והאמונה״. מה באה להדגיש
בקשר ליום לידת משה רבנו ע׳׳ה, אומרים חז׳׳ל, שביטול גזירת המן קשורה עם הזכות המיוחדת של אותו יום, וז׳׳ל הגמרא
בפרשת ״בא״ – אותה קראנו בתורה בשבת ההכנה לי׳ שבט, מסופר על עצם היציאה הממשית ממצרים – מופיעה ״דרישה –
ספר המאמרים ״באתי לגני״ כולל את מאמרי הוד הרבי – הפותחים בדיבור המתחיל ״באתי לגני״. מאמרי חסידות אלו מהווים ביאורים
המושג "רבי" הוא נושא עמוק טמיר ונעלם. מי אנו, אנשים רגילים, שננסה להגדיר מהו "רבי" ? אולם אין לנו אלא
הדבר אירע בשנת תשכ״ז. ר׳ מיכל וישצקי, חסיד חב״ד צעיר שיצא זה עתה מרוסיה והגיע לארה״ב, הצטרף לארגון "עזרת אחים",
שאלה: אתם טוענים שיש לעשות פעולות בכדי לזרז את ביאת המשיח. מהיכן לקחתם את הרעיון שצריך לעשות פעולות כדי לקרב
דברי ימי הוד כ"ק אדמו׳ר מוהריי׳צ (רבנו יוסף יצחק) ־ הנשיא השישי לחסידות חב״ד, הלא הם כתובים ב"ספרי התולדות" לנשיאי
"ישראל קאי דזרעי ברישא והדר כרבי״ (שבת ע״ג ע׳׳א וע׳׳ב) ש׳׳קשה היא ואין יכול לכסות (הזריעה) בלא חרישה״, (פרש״י שם),
עניין זה שארץ הקודש, מהותה – קדושה, אשר מחייבת התנהגות בתוספת קדושה, במיוחד למי שזכה להימצא בה, הנה כפי
הפעם לא נענה על ״תיובתא״, כי אם נעלה בפניכם, הקוראים ״תיובתא״, שתהווה עבורכם אתגר למחשבה, ושמא גם תמצאו ״כתובת״ שממנה
בי"א בניסן תשנ״ג יצא לאור הספר שרבים חיכו לו שנים רבות – ״המלך במסיבו׳׳. ספר זה כולל בתוכו ראשי פרקים
שאלה: עד עתה ביארתם שיש שני זמנים של תחייה, ויהיו צדיקים שיקומו מיד בתחילת ימות המשיח. אבל האם יש מקורות
כל יהודי מפוכח חש היום כי בדרך הטבע, מצבו הבטחוני של כל יהודי בארץ הקדש בימים אלה, חמור ביותר. הן
ברמב״ם סוף הל׳ תענית: כל הצומות האלו עתידים ליבטל לימות המשיח. ולא עוד אלא שהם עתידים להיות ימים טובים וימי
ארץ ישראל – הארץ אשר הובטחה לאבותינו בשביל עם ישראל, היא ארץ שבעת העמים הנזכרים בתורה, ונתנה לישראל בגבולותיה הכתובים
בפרוס י״ט כסלו – חג גאולת החסידות ממתנגדיה – יומא דקא גרים להביא את עידן הגלות לקצ״ו (196 שנה
מאז ומקדם נהגו רבותנו נשיאנו לשלוח חסידים לבצע משימות שונות בבחינת ״יפוצו מעיינותיך חוצה״ – לפעול את הפצת רעיון החסידות
כלי נגישות