מאמרים

משמעות האמונה בה'
שני ענינים באחדות ה׳: א. משלימה את מצות האמונה במציאות ה׳. ב. מצוה בפני עצמה, והיא האמונה באחדות ה', בנוסף

"ורצוי לרוב אחיו"
על הנאמר בסוף המגילה ״כי מרדכי היהודי וגו׳ ורצוי לרוב אחיו וגו' אומרים חז״ל (מגילה ט"ז ב') "לרוב אחיו", ולא

חשיבות לימוד תורת חב״ד
בני תורה רבים המסתופפים בחצרות חוגים – חסידיים למיניהם, מהרהרים לעצמם: ראינו מעלת החסידות על המוסר כמעלת הזהב על הכסף,

שיחות קודש התשנ"ב (ב' כרכים)
בקיץ תנש׳׳א ובחורף ה׳תשנ״ב, נשמעו מפי קדשו של הרבי, יותר ויותר דיבורים שמיימים אודות ביאת המשיח הקרובה מאד לבוא. ניצוצות

שתי משמעויות למושג אמונה
האמונה בה'. א. אמונה מלשון אמת, וענינה ההתאמתות בנפש המאמין – של הענין שבו מאמין. ב. אמונה שהוא לשון רגילות

למה הציפיה הדרוכה לביאת המשיח?…
שאלה: ״המתח המשיחי״ שחב״ד מכניסים, אין לו מקור! למה לא להסתפק ב"המתנה" לביאת המשיח במקום להחדיר בעם ״ציפיה דרוכה״ לבואו?

"והאמונה איזור חלציו" …
סח כ״ק אדמו׳׳ר מהוריי״צ מליובאוויטש: בנוגע למשיח צדקנו נאמר "והאמונה איזור חלציו". (ישעי׳ י"א). בפסוק כתוב ״והאמונה״. מה באה להדגיש

"לא – מת משה"
בקשר ליום לידת משה רבנו ע׳׳ה, אומרים חז׳׳ל, שביטול גזירת המן קשורה עם הזכות המיוחדת של אותו יום, וז׳׳ל הגמרא

הכנה לביאת המשיח
בפרשת ״בא״ – אותה קראנו בתורה בשבת ההכנה לי׳ שבט, מסופר על עצם היציאה הממשית ממצרים – מופיעה ״דרישה –

ספר מאמרים "באתי לגני"
ספר המאמרים ״באתי לגני״ כולל את מאמרי הוד הרבי – הפותחים בדיבור המתחיל ״באתי לגני״. מאמרי חסידות אלו מהווים ביאורים

יום הבהיר י׳ שבט
המושג "רבי" הוא נושא עמוק טמיר ונעלם. מי אנו, אנשים רגילים, שננסה להגדיר מהו "רבי" ? אולם אין לנו אלא

על כיסאו לא יישב זר
הדבר אירע בשנת תשכ״ז. ר׳ מיכל וישצקי, חסיד חב״ד צעיר שיצא זה עתה מרוסיה והגיע לארה״ב, הצטרף לארגון "עזרת אחים",

יראה עצמו חציו זכאי וחציו חייב
שאלה: אתם טוענים שיש לעשות פעולות בכדי לזרז את ביאת המשיח. מהיכן לקחתם את הרעיון שצריך לעשות פעולות כדי לקרב

הוד כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ זיע"א
דברי ימי הוד כ"ק אדמו׳ר מוהריי׳צ (רבנו יוסף יצחק) ־ הנשיא השישי לחסידות חב״ד, הלא הם כתובים ב"ספרי התולדות" לנשיאי

שבעת המינים – בעבודת ה'
"ישראל קאי דזרעי ברישא והדר כרבי״ (שבת ע״ג ע׳׳א וע׳׳ב) ש׳׳קשה היא ואין יכול לכסות (הזריעה) בלא חרישה״, (פרש״י שם),

ארץ ישראל באור החסידות
עניין זה שארץ הקודש, מהותה – קדושה, אשר מחייבת התנהגות בתוספת קדושה, במיוחד למי שזכה להימצא בה, הנה כפי

תיובתא – אתגר למחשבה
הפעם לא נענה על ״תיובתא״, כי אם נעלה בפניכם, הקוראים ״תיובתא״, שתהווה עבורכם אתגר למחשבה, ושמא גם תמצאו ״כתובת״ שממנה

"המלך במסיבו" – ב' חלקים
בי"א בניסן תשנ״ג יצא לאור הספר שרבים חיכו לו שנים רבות – ״המלך במסיבו׳׳. ספר זה כולל בתוכו ראשי פרקים

האם המשיח עצמו יהיה מאלה שיקומו בתחייה
שאלה: עד עתה ביארתם שיש שני זמנים של תחייה, ויהיו צדיקים שיקומו מיד בתחילת ימות המשיח. אבל האם יש מקורות

עת צרה היא ליעקב – וממנה יוושע…
כל יהודי מפוכח חש היום כי בדרך הטבע, מצבו הבטחוני של כל יהודי בארץ הקדש בימים אלה, חמור ביותר. הן

"כל צומות עתידים להיבטל"
ברמב״ם סוף הל׳ תענית: כל הצומות האלו עתידים ליבטל לימות המשיח. ולא עוד אלא שהם עתידים להיות ימים טובים וימי

ארץ ישראל באורה של החסידות
ארץ ישראל – הארץ אשר הובטחה לאבותינו בשביל עם ישראל, היא ארץ שבעת העמים הנזכרים בתורה, ונתנה לישראל בגבולותיה הכתובים

החסידות מושתת על חיוב הלכתי?
בפרוס י״ט כסלו – חג גאולת החסידות ממתנגדיה – יומא דקא גרים להביא את עידן הגלות לקצ״ו (196 שנה

"ספר השליחות"
מאז ומקדם נהגו רבותנו נשיאנו לשלוח חסידים לבצע משימות שונות בבחינת ״יפוצו מעיינותיך חוצה״ – לפעול את הפצת רעיון החסידות