מאמרים

הרבי – י׳ שבט
שלושים יום קודם החג דורשין בהלכות החג״. יום י׳ שבט, הוא יום קבלת הנשיאות של כ״ק אדמו״ר נשיא דורנו, זהו

לא תחסום שור בדישו
א בסעיף האחרון המסיים את השולחן ערוך שלו, כותב רבינו הזקן, וז׳׳ל: ׳׳פרות המהלכות על התבואה לפי שירט להן הדרך,

עיניו הצופיות מרחוק…
שאלה: הזכרתם כמה פעמים במסגרת זו, את הקביעה שהרבי הוא ״נביא הדור״, וכי הוא חזה את ההתדרדרות הבטחונית שתבוא בעקבות

אבות האומה ־ תכונותיהם ועניינם
אין קורין אבות אלא לשלושה״ (ברכות ט״ז ע׳׳ב) – והם אברהם יצחק ויעקב – אבות האומה. ויש בזה כמה עניינים

"שמעון הכופר"
שנת תקנ״ב, בא לוילנא אחד מאזרחי זאמוט, ושמעון שמו, תלמיד תלמידו של ר׳ ישראל ליפשיץ בתכונה והנדסה, ותלמיד תלמידו של ר׳

תומכי תמימים – פנימיות אור אין סוף
כ״ק אדמו״ר מוהרש״ב מייסד ישיבות ״תומכי תמימים׳׳, מי שטבע את המושג ״חיילי בית דוד״ ביחס לתלמידי ישיבות חב״ד וזכה לכינוי

טעם לנתינת צדקה בעת אמירת "ויברך דוד"
שאלה: מדוע נוהגים לבצע את מתן הצדקה בתפלה, דווקא באמירת ״ויברך דוד״ ? תשובה: נוהגים שבנוסף לנתינת צדקה לפני התפלה

"ימות המשיח" ואתחלתא דגאולה"
שאלה: הסברתם, כי התקופה שאנו חיים בה, היא ״ימות המשיח״, וכבר הגיע הזמן שעליו נאמר בחז״ל: ״אין בין העולם

אברהם אבינו לאור החסידות
הרבה מבואר בתורת החסידות על אברהם – אבינו הראשון משלושת אבות האומה, מפאת קוצר היריעה נעסוק בתמציתיות בהבנת ענינו של

מהדרין מן המהדרין
איתא בגמ' (שבת דף כ״א ע״ב): ״תנו רבנן, מצות חנוכה נר איש וביתו, והמהדרין נר לכל אחד ואחד. והמהדרין מן

"תורתו של משיח"
עפ״י הוראת כ״ק אדמו״ר נשיא דורנו ללמוד עניני גאולה ומשיח כפי שנתבארו בתורה שבכתב, תורה שבעל פה ובפנימיות התורה,

שכל אלוקי ושכל אנושי
בעשרים (בגימטריא – "כתר" = 620) במר חשון, ירדה לעולם הנשמה הכללית הקדושה, נשמת כ״ק אדמו״ר הגאון האלוקי רבנו שלום

"קיימו האבות את כל התורה – קודם שניתנה"
א. בפירושיו לספר בראשית מזכיר רש׳׳י כמה פעמים את דברי חז״ל – ״קיימו האבות את כל התורה כולה

באם נכון לומר ש"ימות המשיח" הם כבר בתחילתם?
שאלה: חסידי חב״ד אומרים שהרבי הוא מלך המשיח. וא״כ עולה מזה, שאנו נמצאים עתה בימות המשיח. האם נכונה הנחה זו?

"בקשת הגאולה" ב"קידוש לבנה"
שאלה: בגליון הקודם נאמר כי "לכל פרט מן התפלות המזמורים והמנהגים הקשורים בקידוש לבנה, ישנם ביאורים על שייכותו לתפלה על

"מעייני הישועה" סקרים ספרים של הגאון האלוקי הוד כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש
"מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו״. כ״ק אדמו״ר נשיא דורנו היה נוהג בשנים שעברו לערוך התוועדות

"שלך" בסוכה ובלולב – מתורתו של כ"ק אדוננו מורנו ורבינו
א. איתא במסכת סוכה (דף כז ע׳׳ב): ״תניא,רבי אליעזר אומר, כשם שאין אדם יוצא ידי חובתו ביום טוב הראשון

מדוע האמונה שהרבי הוא המשיח כה עקרונית
שאלה: האם באמת האמונה הזו שהרבי הוא מלך המשיח שיבוא ויגאלנו, היא דבר חשוב ועקרוני כל כך, שעבורה כדאי

וכל מאמינים
חדש תשרי, מכיל בקרבו את הימים הנוראים, שבמרכזם עשרת ימי תשובה. אך טבעי הוא לעסוק

מה הקשר בין "קידוש לבנה" ל"בקשת הגאולה" ?
שאלה: שמתי לב שבשנים האחרונות, משתדלים חסידי חב״ד בארץ ובעולם לארגן מעמדים של קידוש לבנה ברוב עם ומזכים בזה יהודים

ארבעת המינים – בעבודה הרוחנית
מצות ד׳ מינים היא מצוה שנצטוינו בתורה, וכמ״ש: ״ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפת תמרים וענף עץ עבת

"רשימות" – סקירת ספרים מאת הגאון האלוקי כ"ק הרבי מליובאוויטש
לאחר ג׳ תמוז נמצאו בהיכל קדשו של הרבי שלש דפדפות, שבכל אחת מהן מאות עמודים, שנרשמו בעצם ידו הק׳. כתב

משיח – "תקופה" או גואל יהודי"?
שאלה: המאמין כי משיח יכול להיות ״תקופה״ של גאולה, אך ללא גואל בשר ודם, כיצד יש להתייחס לדעתו? תשובה: פסק

כבר נפרצה הדרך…
לילה. יושב לו רבנו יוסף קארו בעל ה"שולחן ערוך" בבית מדרשו ומתחבט בסוגיה סבוכה של דברי חז׳׳ל. שעות רבות יושב